۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 999294

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک از نصب کارت‌خوان اندروید در بنگاه‌های املاک خبر داد و گفت: با این کار پرداخت های حق الزحمه مشاوران املاک شفاف می شود.

مشاوران املاک بخوانند؛ شفاف خواهید شد

به‌گزارش قدس آنلاین، یاسر دستمالچیان، دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک با یادآوری این‌که طبق قانون معافیت‌های مالیاتی برای ثبت قراردادهای اجاره مسکن در سامانه خودنویس در نظر گرفته شده است، اظهار کرد:‌ معافیت مالیاتی شامل مالکان تهرانی واحدهای تا ۱۵۰ متر مربع و مالکان سایر مراکز استان‌ها برای واحدهای تا ۲۰۰ مترمربع می‌شود.

وی ادامه داد: مالکانی که متراژ واحدهای مسکونی آنها بالای ۱۵۰ متر در تهران و بالای ۲۰۰ متر در مراکز استان‌ها در صورت امضا قرارداد ۲ ساله تا ۷۰ درصد و برای معاملات ۳ ساله تا ۱۰۰ درصد مشمول مالیات خواهند شد. این دسته از مالکان چنانچه واحدهای مسکونی خود را به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر و یا خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و یا سه دهک پایین درآمدی اجاره بدهند مشمول ۱۰۰ درصد معافیت مالیاتی می‌شوند.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه سقف افزایش اجاره‌بها ابلاغ و به زودی لازم‌الاجرا می‌شود، گفت: طبق ماده ۷ قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره بها، بنگاه‌های معاملات املاک ملزم هستند در قراردادهایی را که می‌خواهند ثبت کنند سقف افزایش اجاره بها را در نظر بگیرند. موجران توجه داشته باشند چنانچه سقف افزایش اجاره بها را رعایت نکنند معافیت‌های مالیاتی مشمول حال آنها نمی‌شود و مستاجر تا ۵ سال بعد از انعقاد قرارداد حق شکایت از موجر در مرجع صالح را دارد و بعد از طی مراحل آن، اضافه دریافت به مستاجر عودت داده می‌شود و مستاجر سه برابر مبلغ غیر مجاز افزایش اجاره بهای یک ماه، جریمه در حق دولت محکوم می‌شود.

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات از تجهیز اتحادیه بنگاه‌های معاملات املاک به دستگاه‌های کارت‌خوان اندروید برای شفافیت در پرداخت‌ها خبر داد و افزود: یکی از اتحادیه‌ها، دستگاه‌های کارت‌خوان اندروید مطابق ضوابط سازمان امور مالیاتی تنظیم کردند که در پرداخت شفافیت ایجاد می‌کند. مقرر شد تا سایر روسای اتحادیه‌ها با همکاری سازمان امور مالیاتی در مراکز استان‌ها و در همکاری با این شرکت این کار را در مراکز استان‌ها انجام دهند تا در پرداخت مالیات‌ها تسهیل گری انجام شود و بتوانند به راحتی از طریق این کارت‌خوان‌ها با سازمان امور مالیاتی تعامل برقرار کنند.

به گفته دستمالچیان، طبق تبصره ۳ ماده ۷ قانون ساماندهی بازار زمین، املاک و اجاره، حق‌الزحمه هریک از خدمات مشاوران املاک توسط سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور محاسبه و به صورت خودکار در قراردادها و مبایعه نامه‌ها ثبت می‌شود. مشاوران املاک موظفند حق‌الزحمه را حداکثر تا مبلغ محاسبه شده توسط این سامانه و به وسیله دستگاه کارت‌خوان متصل به سامانه امور مالیاتی کشور اخذ کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین احمدی ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    خداوند لعنت بکنه هر کسی رو که زندگی رو به کام مردم تلخ تر و تلخ تر کرد ، قوانینی که نشان از نقص فاحش و محسوس آقایون تصمیم گیرنده داره و به نام مشاور املاک تمام میشه ، این همون اتهام و اعدام سلطان سکه هست که بر بازار سکه هیچ تاثیری نگذاشته ، مشاور املاک برای دریافت پروانه کسب از ۱۰۰۱ کانال رد میشه ، مالیات ، اماکن ، اتحادیه ، عدم سوء پیشینه کیفری ، آزمایش عدم اعتیاد ، گذراندن دوره حقوقی ، کیفری مالیات و دریافت مدارک مربوطه و ... خوب اگر واحد نظارتی کار خودش رو درست انجام بده ، متخلف پیدا میشه و به سزای عملش میرسه ، اما یه نکته رو شفاف کنم ، افزایش هزینه سوخت و منابع ، قیمت مصالح ساختمانی رو بالا می‌بره ، با افزایش قیمت مصالح ، تمامی موارد مرتبط به اموال غیر منقول افزایش پیدا میکنند ، این بحث مرتبط به مشاور املاک نیست ، مشاور املاک دخیل در قیمت گذاری در بازار نیست ، یک قشر محکوم میشن تا بی مدیریتی و بی تدبیری برخی دیگر از مسولان لاپوشانی بشه. مردم آگاهند.